Zespół Szkół Ponadpodstawowych nr 5
w Piotrkowie Trybunalskim
Fundacja Edukacyjna "Perspektywy" potwierdza, że Technikum Ekonomiczno-Handlowe w Zespole Szkół Ponadpodstawowych nr 5 w Piotrkowie Trybunalskim jest wśród 500 najlepszych techników w Polsce sklasyfikowanych w Rankingu Liceów i Techników PERSPEKTYWY 2024 i przysługuje mu tytuł Srebrnej Szkoły 2024

Wymiana młodzieży

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
5 + 9 =
Link

Wymiana młodzieży
z J.F.Kennedyego w Esslingen

Współpraca między ZSP nr 5 w Piotrkowie Trybunalskim z J.F.Kennedyego w Esslingen zaczęła się w roku 2002. Zapoczątkowana została wizytą Burmistrza Esslingen w Piotrkowie Trybunalskim w ramach współpracy między miastami. Polega ona na cyklicznej wymianie młodzieży między szkołami o profilu ekonomiczno – handlowym. Celem jest nie tylko poznanie życia codziennego młodzieży ze szkół partnerskich, zrozumienie różnic między europejskimi szkołami średnimi ale również poznanie historii Polski i Niemiec oraz wymiana doświadczeń związanych z profilem obu szkół. Kolejnym ważnym celem współpracy jest rozwijanie wśród uczniów umiejętności komunikacji z europejskimi partnerami w języku niemieckim i angielskim.

Uczniowie Ekonomika w Esslingen
Młodzież Zespołu Szkół Ponadpodstawowych nr 5 uczestniczy w corocznej w wymianie z zaprzyjaźnioną szkołą J.F.Kennedyego w Esslingen. Podczas pobytu w zaprzyjaźnionym mieście młodzież gości u niemieckich rodzin uczestnicząc w ich życiu codziennym oraz realizuje bogaty program przygotowany przez niemiecką stronę. Młodzież Ekonomika podczas wyjazdów zwiedziła  Esslingen, spotkała się z przedstawicielami Ratusza zajmującymi się współpracą partnerską miast i szkół. Zwiedzali również  Ludwigsburg, Strasburg uczestnicząc w grach miejskich, zajęciach edukacyjnych i zwiedzając m. in. Centralę Badania Zbrodni Narodowosocjalistycznych, Parlament Europejski, Europa Park, muzeum i fabrykę Mercedesa. Dobrze się bawiąc, miło spędzając czas, pogłębiali znajomość języka niemieckiego i angielskiego.

Uczniowie J.F.Kennedyego w Esslingem w Polsce
W ramach wymiany młodzieży w Piotrkowie Trybunalskim gościmy grupę uczniów z Niemiec ze szkoły im. J. F. – Kennedy’-go z Esslingen. Uczniowie z Esslingen w czasie pobytu w Polsce realizują program przygotowany przez Polską stronę.  Spotykają się z dyrekcją naszej szkoły
i władzami miasta, uczestniczą w quizach, konkursach, zabawach, oglądają wystawy zdjęć naszych uczniów. Poznają historię i zabytki naszego regionu. Wraz z uczniami ZSP nr 5 uczestniczą w wielu wycieczkach i górskich wyprawach. Zwiedzili m.in. Kraków, Warszawę, Łódź, obóz koncentracyjny Auschwitz – Birkenau, Zakopane, Góry Świętokrzyskie.

Opinie uczestników
"Początkowo wszyscy odczuwaliśmy strach przed nowym…… Nowy język, kraj, kultura, obyczaje. Jednak już po pierwszych chwilach spędzonych w Niemczech strach nas opuścił. Wspaniali ludzie, miła atmosfera oraz chęć porozumienia się pokonała wszystko. Wymiana ta stworzyła niesamowite emocje do końca życia. Każdy dzień był pełen rozrywek. Nie było czasu, aby się nudzić .Z pewnością największym przeżyciem dla wszystkich był Europa Park. Tego wyjazdu nie da się zapomnieć. Teraz tylko czekamy, aby przyjąć naszych znajomych i przyjaciół równie miło jak oni nas"
                                                              Dominika – II L.
"Wycieczka zorganizowana wspaniale! Było to nie tylko ciekawe doświadczenie, ale również możliwość poznania nowych osób. Program wycieczki był na wysokim poziomie. Doświadczenie to zmieniło we mnie sposób postrzegania różnych aspektów naszego  życia. Jestem bardzo zadowolony, że mogłem uczestniczyć w wymianie. Przywiozłem z niej nie tylko bogaty bagaż doświadczeń, ale również wspomnień."
Piotrek – II C
"Wymiana uczniowska z Esslingen była okazją do poznania kultury życia w Niemczech oraz ich gościnności. W czasie pobytu poznałem wielu sympatycznych ludzi. Zwiedziłem niesamowite miejsca oraz poszerzyłem swoje horyzonty. Według mnie wymiana młodzieży jest super okazją do poznania się młodych ludzi, takich jak ja. Wspominam tę przygodę z uśmiechem na twarzy i na pewno z przyjemnością bym ją powtórzył."
Patryk – III F
"Wyjazd do Esslingen był jedną z większych przygód mojego życia. Zobaczyłam tam zupełnie inny poziom życia, kulturę czy normy społeczne. Mieliśmy szczęście z pogodą, było ciepło i słonecznie. Nie mogłam doczekać się ponownego spotkania  z Corinną, którą poznałam  przed rokiem i przez cały rok utrzymywałyśmy kontakt. Mimo  długiej podróży, wyjazd był bardzo udany. Nasze kontakty były otwarte i szczere."
Monika – II F
"Czas tam spędzony był najfajniejszą przygodą mojego życia. Każdemu polecam uczestniczenie w takim wydarzeniu."
Paula – IV C
"Poznałem wielu nowych ludzi oraz zwiedziłem wiele ciekawych miejsc. W mej pamięci na długo pozostanie pobyt w Europa – Parku. Bardzo podobało mi się także Muzeum Mercedes – Benz. Dzięki tej wymianie mogłem zwiedzić wiele ciekawych miejsc i na chwilę oderwać się od maratonu maturalnego, który odbędzie się już za tydzień."
Mateusz- IV C
"Bardzo cieszę się , że pojechałam na wymianę do Esslingen. Mój pobyt rozpoczął się rodzinnym śniadaniem, a później całą rodziną poszliśmy na mecz piłki ręcznej, w którym grała moja partnerka – Jenny. Bardzo podobała mi się integracja podczas gry miejskiej. Najlepiej bawiliśmy w Europa- Parku. To był ciekawie i mile, a czasem nawet szalenie spędzony czas."